Happy Kids' Academy
adres | ul. Jadźwingów 22a i ul. Postępu 4, Warszawa |
---|---|
www | www.happykidsacademy.pl |
tel. | 600 012 253 (Postępu), 730 012 254 (Jadźwingów), |
NASZĄ MISJĄ JEST ROZWÓJ INTELIGENCJI EMOCJONALNEJ U DZIECI
Happy Kids’ Academy jest pierwszym w Polsce przedszkolem, które powstało z myślą o rozwoju inteligencji emocjonalnej u dzieci w sposób systematyczny i kompleksowy oraz pierwszym, które stworzyło autorski program rozwoju umiejętności emocjonalnych i społecznych – ‘Emocje bez tajemnic’ wykorzystywaną na co dzień w pracy z dziećmi w przedszkolu.
Jesteśmy przedszkolem dwujęzycznym. Wykorzystujemy naturalny dar dzieci do nauki języków obcych, dając im możliwość na codzienne obcowanie z językiem angielskim. Pod patronatem Junior English School i Pearson Longman realizujemy program dwujęzyczności w oparciu o metodę immersji, czyli zanurzenia w języku. Oprócz nauczyciela polskojęzycznego w każdej grupie przedszkolnej pracuje nauczyciel anglojęzyczny.
Program nauczania
Dwujęzyczne przedszkole Happy kids’ Academy realizuje program wychowania przedszkolnego zgodny z podstawą programową (rozporządzenie MEN w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół Dz. U. z dnia 15 stycznia 2009 r.) Program jest oparty na edukacji wspierającej rozwój każdego przedszkolaka. Kładzie nacisk na różnorodne właściwości rozwojowe dziecka i promuje jego rozwój poprzez wzmacnianie poczucia własnej wartości, ciekawości oraz niezależności emocjonalnej. Program podkreśla indywidualność każdego dziecka i zakłada, że nauczyciel jest osobą, która potrafi właściwie zaplanować działania edukacyjne wspierające dziecko w odkrywaniu świata i własnych wartości.
Program MEN uzupełniamy autorskim programem wspierającym rozwój umiejętności emocjonalnych i społecznych – „Emocje bez tajemnic”.
Stosujemy innowacyjne metody:
„Dziecięca matematyka” prof. E. Gruszczyk – Kolczyńskiej
„Emocje bez tajemnic” autorski program przedszkola, którego głównym celem jest przygotowanie dzieci do świadomego kierowania swoim zachowaniem w trakcie przeżywania silnych emocji i uczuć tak, aby były one źródłem pozytywnej reakcji ze strony środowiska.
Glottodydaktyka – to innowacyjna metoda przygotowująca dziecko do nauki czytania i pisania (metoda opracowana przez polskiego profesora B. Rocławskiego)
Metoda Dobrego Startu – metoda dobrego startu to system ćwiczeń oddziałujących przede wszystkim na procesy instrumentalne: percepcyjne i motoryczne
Metoda Projektu Badawczego – daje równe szanse pracy i współpracy wszystkim dzieciom. Jest to metoda wyzwalająca aktywność, samodzielność dzieci, motywująca do podejmowania działania
Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne – to system ćwiczeń i zabaw ruchowych, które wywodzą się z naturalnych potrzeb dziecka
Pedagogika zabawy to aktywność w trakcie, której następuje przekazywanie treści oraz wywoływanie emocji poprzez oddziaływanie na różne zmysły
Bajkoterapia – jest nowoczesną metodą stymulowania rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym wykorzystujące czytanie, słuchanie lub oglądanie odpowiednio dobranych pozycji (lub fragmentów) literatury dla dzieci
Muzykoterapia to doskonały sposób przełamywania nieśmiałości dzieci. Taniec i nieskrępowany i spontaniczny ruch z nim związany przyczynia się do podwyższania samooceny oraz własnej wartości, a także korzystnie wpływa na kształtowanie pozytywnego obrazu własnej osoby. Taniec to także forma uwolnienia się od wewnętrznych napięć i niepokojów, to aktywność stwarzająca możliwość ujścia nagromadzonym emocjom
Zajecia dodatkowe
Dzieci mogą korzystać z szerokiej gamy zajęć dodatkowych: rytmika, gimnastyka z capoeirą, warsztaty teatralne, warsztaty plastyczne, zajęcia z Profesorem Ciekawskim, eksperymenty, basen, aikido, taniec, balet, mini tenis, szachy, gordonki i matsensorki.